1. Визначити стрижневе слово і вид словосполучень.
1.Економічна реформа, соціальна диференціація, люди доброї волі, забезпечити захист, надійний захист, захист економіки, смілива людина, працювати добре, щиро любити, високий на зріст, вічно мила, хмарки біжать, національне відродження, суверенітет України.
2.Курс на оновлення, трудові колективи, обговорення платформи, чекаємо в гості, творчий доробок, четвертий за списком, допомогти порадою, будувати інститут, перший за алфавітом, червоний від морозу, мирна політика, кожний з нас, часи застою, тоталітарний режим.
2. Записати спочатку словосполучення в колонки за морфологічною ознакою підпорядковуючого члена, а потім за способом вираження в них синтаксичних відношень.
1.Виконати завдання, допомогти порадою, червоніти за нього, цвіт яблуні, подарунок сестрі, розпорядження старшого, вдячний батьківщині, хтось із студентів, високо над головою, досить повільно, кожний із слухачів.
2.Надзвичайно весело, далеко на небосхилі, інший з товаришів, п'ятсот студентів, повний сили, зручний для роботи, хто-небудь з робітників, шестеро синів, висококваліфікований спеціаліст, вітер з моря, поздоровлення йому, наказ міністра.
3. Розмежувати вільні синтаксичні словосполучення і фразеологічні одиниці.
1. Ні пари з вуст, досліджувати явища, працювати на фабриці, п'ятами накивати, Товариство української мови, українське слово, пошитися в дурні, його життя, суд честі, твоє покликання, батько й мати.
2. Щаслива людина, українська мова, на вус мотати, новий світ, молоти язиком, воскресіння народу, боротися за правду, побиватися за дітьми, сто з області, байдики бити.