Твір-оповідання за поданим сюжетом

Тема: Твір-оповідання за поданим сюжетом
Мета: повторити відомості про оповідання, формувати вміння будувати його на матеріалі сприйнятої інформації; розвивати усне мовлення, творче мислення; виховувати повагу до Шевченкового літературного спадку, батьківської науки.
Тип: урок формування вмінь, навичок.
Обладнання: портрет Т. Шевченка, виставка „Кобзарів" різних років видання, роздатковий матеріал.

Хід уроку
Актуалізація чуттєвого досвіду
(Стиха звучить музичний твір "Думи мої...")
Учитель. Є у нашого народу книга, що її він ставить на перше місце серед усіх успадкованих національних духовних скарбів. Це „Кобзар", скарб­ниця Шевченкових дум, де зібрані всі народні болі й страждання, гордий дух і слава, вагоме і вічне. Невмирущий Тарас подарував нам свій витвір для великих прозрінь і активних дій. Чи не тому ним зцілювались і просили його, як хліба, в часи придушення вільної думки, за нього йшли на бойовища і гинули або перемагали.

І горе було лиходієві, який відважився посягти на чистоту бодай одного Шевченкового слова. Не раз піддана заборонам і вилученню, книга воскресала з пекельного вогню розтління, щоб загорітися полум'ям правди і любові в душі народу. Доказом цього є вихід у світ „Кобзаря" в Україні близько 140 разів.
М. Костомаров : "Твори Шевченка, видані окремою книгою під назвою „Кобзар", – це цілий народ, що говорить устами свого поета".
В українській літературі „Кобзар" став не лише мистецьким зразком для письменників. Про нього написана величезна кількість художніх творів.

Навчаючись складати оповідання за поданим сюжетом, торкнемось і ми цієї святині своїм словом.
Конкретизація теми, мети
Актуалізація опорних знань

Самостійне опрацювання теоретичного матеріалу в групах за роздат- ковим матеріалом.
Група 1. Готує інформацію про оповідання та його особливості як літе­ратурного жанру.
Група 2. Поновлює знання про відмінність оповідання від розповіді.
Група 3. З'ясовує, що таке сюжет і композиція та їхні складові компоненти.
Виступи представників груп.
Учитель. Приступаючи до роботи над художнім твором, що стане сюже­том ваших оповідань, дайте відповідь на запитання:
1. Яке місце займає "Кобзар" у вашій оселі?
2. Коли і від кого ви вперше почули про цю книгу?
3. Чому "Кобзар" передають із роду в рід і вважають національною свя­тинею?

Формування вмінь, навичок
Виразне читання вчителем вірша Г. Петрука-Попика «Полум’я «Кобзаря»
Смоктав скоринку вранці в ліжку:
На свіжий хліб чекав хлопчина.
Дививсь, як тісто вище діжки
Пухка підносила розчина.
В печі вже полум’я згасало.
І коцюбою по черені
Сталеве вдарило об кремінь.
Цвіла на припічку лопата
Листком зеленої капусти…
І раптом – тінь: з’явилась в хаті


У випадку копіювання матеріалів на інший сайт обов'язковою є моя письмова згода
та пряме індексоване посилання на linguistika.com.ua
© 2012

Вы можете отметить интересные вам фрагменты текста, которые будут доступны по уникальной ссылке в адресной строке браузера.